Životopis
Marija Kuhar Šoša je višestruko nagrađivana pjevačica te po riječima kritike jedna od najsvestranih pjevačica u Hrvatskoj.
Prvakinja je Opere Hrvatskog naraodnog kazališta u Zagrebu.
Diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu studij glazbene kulture i studij pjevanja u klasi Lidije Horvat Dunjko.
Za vrijeme i nakon studija osvojila je brojne nagrade i priznanja u Hrvatskoj i inozemstvu:
- 3 posebne nagrade kao najmlađa finalistica na Međunarodnom pjevačkom natjecanju u Passau (Njemačka) 2005. godine
- 1. nagrada i posebna nagrada opere Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu, na Prvom natjecanju za stipendiranje mladih pjevača pod pokroviteljstvom Društva pokrovitelja Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu i Vero Vision 2006.
- Nagrada za najbolju izvedbu djela hrvatskog skladatelja na Međunarodnom natjecanju Ferdo Livadić 2006. u Samoboru
- Rektorova nagrada 2006. za nastup u Requiemu W. A. Mozarta sa zborom i orkestrom Muzičke akademije pod vodstvom dirigenta Aleksandra Kalajdžića u KDVL u Zagrebu
- Nagrada Hrvatskog glumišta 2007. za najboljeg mladog opernog pjevača do 30 god., za ulogu Constanze (F. Poulanc: Razgovori karmelićanki) u HNK Zagreb
- Nagrada Marijana Radev za najbolje umjetničko ostvarenje u HNK Zagreb u sezoni 2008. / 2009. za ulogu Nanette (G.Verdi: Falstaff)
- Nagrada Zagrebačke filharmonije za Najboljeg mladog glazbenika u 2009. godini
- Nagrada Marijana Radev za najbolje umjetničko ostvarenje u HNK Zagreb u sezoni 2022. / 2023. za ulogu Yoko Ono u operi Lennon Ive Josipovića i ulogu Violette Valéry u operi Traviatta G. Verdija.
Od 2006. do 2009. godine bila je stipendistica CEE Musiktheater i Deutsche Bank te nositeljica državne stipendije za posebno nadarene studente.
U HNK Zagreb nastupala je u ulozi Pastirice (M. Ravel: Dijete i čarolije), Luige (G. Donizetti: Kazališne zgode i nezgode), Papagene, 1.dječaka, Pamine (W. A. Mozart: Čarobna frula), Annine (G. Verdi: Traviata), Zerline (W. A. Mozart: Don Giovanni), Oscara (G. Verdi: Un ballo in maschera), Costance (Poulanc: Razgovor karmelićanki), Frasquite (G. Bizet: Carmen), Genovieffe i Laurette (G. Puccini: Triptih), Clorinde (G. Rossini: Pepeljuga), Nanette (G. Verdi: Falstaff), Maria Bellacante (P.Lunda: Vještica Hillary), Adele (R. Strauss: Šišmiš), Esmeralde (B. Smetana: Prodana nevesta), Adine (Donizetti: Ljubavni napitak), Marice (Humperdink: Ivica i Marica), Jelene ( I.pl Zajc: Nikola Šubić Zrinjski), Musette (G. Puccini: La Boheme), Susanne (W. A. Mozart: Le nozze di Figaro).
Gostovala je kao Oscar (Ballo in maschera) u Teatro Vittorio Emanuelle u Messini (Ialija), te kao Catalina (E. Palomar: Juana) u Halleu (Njemačka) i u Barceloni (Španjolska).
U kazalištu Marina Držića u Dubrovniku nastupila je u ulozi Bastienne (W. A. Mozart: Bastien und Bastienne).
Od nekoliko nastupa na Muzičkom biennalu Zagreb, izdvaja se nastup 2007. kao Mimi u operi „Za tri lipe“ Mirele Ivičević.
Na Splitskom ljetu pjevala je uloge Tebaldo i La voce del cielo u operi Don Carlo G. Verdija a iste godine na Dubrovačkim ljetnim igrama pjevala je uloge Damona i Coridona (G. F. Handel: Acis i Galatea) pod vodstvom Ph. Picketta i Hrvatskog baroknog orkestra.
Ostvarila je zapažene nastupe u raznim projektima: C. Monteverdi: Božićne Vespere, W. A. Mozart: Requiem i Exultate, jubilate, G. F. Handel: Messiah, J. S. Bach: Magnificat, Charpentier: Te Deum, G. Faure: Requiem, Vivaldi: Gloria, C. Saint Saens: Oratorio de noel, Mahler: 4. Simfonija, Papandopulo: Osorski rekvijem...
Surađuje sa Hrvatskim baroknim ansamblom te nastupala je sa ostalim hrvatskim i inozemnim orkestrima (Zagrebačka filharmonija, Slovenska filharmonija, Beogradska filharmonija, Simfonijski orkestar HRTa, Cantus ansambl, Zagrebački solisti, Orkestar opere HNK Zagreb, Orkestar opere u Tirani) i dirigentima (Pavle Dešpalj, Ivo Lipanović, Nikša Bareza, Vjekoslav Šutej, Ivan Repušić, Vladimir Kranjčević, Ivan Jospi Skender, Aleksandar Kalajđić, Uroš Lajovic, Antonello Alemandi, Johanes Wildner, Lothar Zagrosek, Marko Letonja, Marc Tardue, David Bates i Zubin Mehta).
Od režisera s kojima je surađivala izdvajaju se: Olivier Tambosi, Arnoud Bernard, Cesare Lievi, Ivo Guerra, Maurizio Garcia Lozano, Janusz Kica, Janusz Sikora, Dora Ruždjak Podlski, Ivan Leo Lemo, Ozren Prohić i Krešimir Dolenčić.
Nastupala je na Dubrovačkim ljetnim igarama, Splitskom ljetu, Večerima u Sv. Donatu u Zadru, Osorskim glazbenim večerima, Varaždinskim baroknim večerima, Festivalu Orgulje Heferer i Sceni Amadeo.
U suradnji s Europskim kulturnim forumom je 2006. godine održala koncert na dodjeli nagrade Europskog Kulturnog Foruma za posebna dostignuća koja je dodijeljena Hansu Dietrichu Genscheru.
Od značajnijih nastupa izdvaja se također i nastup na otvorenju Julian Rachlin festivala 2011. u Dubrovniku, sa Beogradskom filharmonijom pod ravnanjem Zubina Mehte.
Nastupala je diljem Europe te održala niz zapaženih recitala u Hrvatskoj.
Surađivala je s nekolicinom hrvatskih skladatelja (Ivan Josip Skender, Bruno Krajcar, Massimo Brajković, Zoran Novačić, Tomislav Uhlik, Mirela Ivičević, Silvio Foretić, Bruno Vlahek, Marko Ruždjak).
Snimala je djela Ivana Josipa Skendera, Brune Krajcara, Massima Brajkovića, Requiem sa zborom i orkestrom HRT-a Borisa Papandopula, D. Buxtehude: Membra Jesu Nostri sa zborom Ivan Filipović i Hrvatskim baroknim ansamblomom.
U suradnji sa Državnim arhivom u Pazinu izdala je nosač zvuka Arie Nove del 1741.
Članica je društva Hrvatskih glazbenih umjetnika i Hrvatske zajednice slobodnih umjetnika.
Usavršava se kod red.prof. Lidije Horvat Dunjko, KS Olivere Miljaković i Silvie dalla Benette.
Na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli djelovala je u razdoblju od 2015. do 2022. kao docentica pjevanja.
http://unipu.hr/index.php?id=2308
Trenutno djeluje kao docentica - vanjska suradnica na odsjeku za pjevanje Muzičke akademije U Zagrebu.